Královéhradecké
Zelenenoviny.cz

Česko – polské hřebenovky

7.1.2020 | Královehradecký kraj

Hlavním cílem projektu je vytvoření nového přeshraničního produktu cestovního ruchu „Česko-polská Hřebenovka“. Postupně dojde k obnovení a novému přeshraničnímu propojení této významné historické pěší trasy spolu s vybudováním nových souvisejících investic v podobě rozhleden a informačních center. Projekt bude doprovází marketingová a propagační kampaň s využitím tradičních i moderních metod a informačních technologií přesně zacílenými na potenciální návštěvníky.


Nedávno otevřená a nyní hojně navštěvovaná rozhledna na Velké Deštné je pouze jednou z částí rozsáhlého projektu česko-polské Hřebenovky. V pátek 20. 12. otevřou v Neratově Jánský most přes Divokou Orlici, který spojí tuto horskou ves s polskými sousedy. Tím bude obnovena historická poutní cesta na vrchol Jagodná v Polsku (977 m. n. m.), kam turisty dovede žlutá turistická trasa. V nejbližších měsících by se měla na vrcholu otevřít nová rozhledna.

Před dokončením jsou rozhledny na Feistově kopci (711 m. n. m.) nad Olešnicí v Orlických horách a ve Vysoké Srbské, kde se nyní montuje konstrukce rozhledny k základové desce. Jejich slavnostní otevření se plánuje na jaro příštího roku.

Dále probíhají výstavby rozhleden na Czerńcu (840 m. n. m.) v blízkosti obce Międzylesie a na Kłodzkiej Górze (757 m n. m.). Obě tyto rozhledny budou dokončeny v průběhu roku 2020.

Stavba rozhledny v Novém Hrádku na Šibeníku (655 m. n. m.) spojená s budováním informačního centra a stavba infocentra v Neratově čekají na podpis smlouvy s dodavateli. Na vyhlášení výběrového řízení čekají zbývající dva partneři projektu, polští Duszniki-Zdrój a Miejska Nowa Ruda.

Ještě před rozhlednou na Velké Deštné byla otevřena vyhlídková plošina na Guzowaté u Radkówa a rozhledna v Nowé Rudě.

Cílem projektu je obnovení významné historické pěší trasy a nové propojení zajímavých cílů v jejím okolí. S tím jsou spojené investice v podobě stavby či obnovy rozhleden a informačních center. Projekt doprovází marketingová a propagační kampaň využívající tradiční, ale i moderní metody a informační technologie přesně cílené na potenciální návštěvníky, vysvětluje sekretář euroregionu Jaroslav Štefek.

 

Redakčně upraveno

Zdroj: Královehradecký kraj

Zdroj foto: Pixabay

 

 

„Naším úkolem bylo zajistit na území kraje nové proznačení hřebenové turistické trasy za pomoci nového loga, které se používá na směrovkách i tabulkách místních názvů. Samotné značení provedli členové Klubu českých turistů, na území Krkonošského národního parku pak strážci parku,“ doplňuje radní Pavel Hečko odpovědný za oblast regionálního rozvoje, dotací a cestovního ruchu.

 

Projekt zahájený v dubnu 2018 má být ukončen na podzim roku 2021.

Více informací najdete v rubrikách:



    Reklama

    Reklama:

    Důležité odkazy: